neděle 29. září 2013

Poslední první školní den?

Prázdniny skončily a v pondělí 23. září byl můj první školní den. Měl jsem to odpoledne jen jednu přednášku, takže moc náročný nebyl. Nicméně jsem musel ráno brzy vstávat, neboť jsem začal pracovat. Ano, od září jsem oficiálně zaměstnancem. Sice jen s částečným úvazkem (20 h / týdně), ale i to se počítá. K tomu se dostaneme více později. Teď zpátky ke škole.

Všechno jde podle plánu. Výzkumný úkol jsem odevzdal a obhájil (mohu se i pyšnit známkou A), všechny povinné zkoušky z prváku magisterského studia úspěšně složeny, nějaké ty volitelné abych měl dost kreditů a dokonce i většinu povinných zkoušek z druháku. To nejlepší až na konec. Mám průměr známek lepší jak 1,5 a to znamená prospěchové stipendium.

Nic mi tedy nebrání a vypadá to nadějně, že tento školní rok bude můj poslední. Tím myslím úplně poslední. Pak už žádná škola, žádné studium a jen práce. Takže můj poslední první školí den je asi za mnou. Nezní to moc jistě, že? To bude tím, že vím, co mě ještě čeká. Nejtěžší zkouška, napsat diplomovou práci, obhájit ji a samozřejmě státnice. K tomu všemu ještě potřebuji získat 10 kreditů na volitelných předmětech. Výzva přijata!

Abych to neměl tak "jednoduché", tak mi ve čtvrtek 26. září bylo 26 let. To znamená, že i přestože jsem pořád studentem, studentské výhody nemám. Takže např. čtvrtletní kupón na tramvajenku mě už nestojí 720,- Kč ale 1480,- Kč. Další ztracená výhoda je zdravotní pojištění placené státem. Nyní si ho musím platit sám. To je právě ten důvod, proč jsem začal pracovat. Jako vše i pracovní poměr má své výhody a nevýhody. Nevýhoda je podstatná ztráta času, který bych mohl věnovat studiu. Výhody však převažují: zdravotní a sociální pojištění, zvětší se můj finanční příjem a budu mít po škole už nějakou praxi.

Co myslíte? Zvládnu to všechno? Studovat, pracovat a v červnu udělat státnice? Já v to věřím, přestože do toho všeho jsem kouzlení nenechal, 2x týdně chodím ráno na angličtinu a 1x týdně večer na ruštinu ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat