pondělí 10. března 2014

Blackpool


Vydal jsem se letos spolu s kamarády kouzelníky na kouzelnický festival do Blackpoolu. Zprvu jsem váhal, zda vůbec jet. Naposledy jsem totiž v Blackpoolu byl na mistrovství světa, a tak jsem se trochu bál, že letošní 62. ročník mě nijak zvlášť neoslní. Teď se trochu stydím, že mě tahle myšlenka jen napadla. Bylo to totiž opět velkolepé. Kam se na to hrabou naše české festivaly.

Už jen samotná cesta bylo dobrodružství samo o sobě. Ve vlaku jsme se seznámili s kouzelníky z Polska. Začali jsme se předhánět kdo umí jaké kouzla, triky a složité hmaty. Cesta se rázem stala zábavnější a ubíhala velice rychle. Když jsem konečně dorazili do Blackpoolu na hotel, byla už hluboká noc.


Druhý den ale začalo to pravé, proč jsem se do Blackpoolu vydal. Mezinárodní účast, kouzla dýchají všude ze všech stran a všichni chtějí sdílet své hmaty, rutiny, kouzla. Žádná konkurence, jen společná láska k magii. Semináře hvězdných kouzelníků jako je Jeff McBride, Shoot Ogawa, Daryl, Patrick Redford, Rocco, Rick Merrill, Tabary, Jay Sankey, Hayashi, Paul Gertner, Valerie, Henry Evans, Jordan Gomez, Woody Aragon, Boris Wild, Dan Garrett, John Archer, Mathieu Bich, Oscar Munoz a mnoho dalších.


Pokud jste zrovna nehltali nějaký ze seminářů mohli jste navštívit prodejce a pořídit si něco nového do svého repertoáru. Jenom projít všechny stánky bylo skoro na celý den. Nejhorší bylo ale to rozhodování co si pořídit. Všechno co se vám líbí koupit nemůžete. Zaprvé by na to padlo asi několik výplat neboť vybírat máte zcela jistě z čeho a za druhé by se to stejně všechno nevešlo do kufru. Někteří na to šli chytře a kouzlo si u prodejců jen omrkli, poznamenali pod jakým názvem to hledat, a pak v pohodlí domova hledali na internetu jestli by se to v nějakém e-shopu nedalo pořídit přeci jen levněji.



Co jiného zmínit na závěr než galavečer. Přestože jsem moderátorovi, mentalistům a stand-up commedy kouzelníkům ne vždy plně nerozuměl (postrádám dokonalou znalost angličtiny a britský smysl pro humor), byl jsem nakonec uchvácen a večer si užil. Nad manipulacemi a iluzemi, které jsem tam viděl se mi tají dech ještě teď. Příště bych jel zase a doporučuji každému, kdo jen trochu kouzlům a magii propadl, aby neváhal a nějaký zahraniční kouzelnický festival také navštívil. Stojí to totiž za to!


Žádné komentáře:

Okomentovat