sobota 21. května 2022

Samsung Galaxy S22+

Zdravím přátelé, dlouhému čekání je konec, konečně mám Samsung Galaxy S22+. Jistě se také těšíte, tak mrkneme co je uvnitř. Nikoho asi už nepřekvapí, že v balení není nabíječka. Alespoň že ten kabel tam je tam zůstal. Jo kde jsou ty časy, kde v balení kromě nabíječky byly i sluchátka.

Telefon jsem si předobjednal už v únoru pár dní po odhalení a těšil jsem se, že mi dorazí 11. března. Samsung měl ale celosvětové problémy s dodávkami, a tak jsem musel čekat až do 30. března.

Slot pro SD kartu se bohužel nevrátil. Dvě SIM karty ale do telefonu můžete pořád vložit. Audio jack v éře bezdrátových sluchátek postrádám snad už jen já. Ještě že existuje redukce z USB-C na audio jack. 



Rozhodoval jsem se mezi S22 a S22+, Ultra na mě byla rozměrově už moc velká. S22 udělali letos o trochu menší. Má jen 6,1” displeji a to se promítlo i na kapacitě baterie, To je pro mě docela zásadní, a tak jsem sáhl sice o trošku větší, ale i s větší kapacitou baterie, po variantu S22+. Nakonec tedy taková zlatá střední cesta. 


Ono těch rozdílů mezi S22 a S22+ není mnoho. Jde vlastně jen o rozdíl v rozměrech (6,1”, 6,6”), kapacitě baterie, rychlosti nabíjení. S22+ zvládne 45W nabíjení, S22 “jenom” 25W, ale i to je dobré protože telefon do plna nabije přibližně za hodinu. Navíc si nejsem úplně jistý jak moc baterce prospívá 45W nabíjení. Výdrž telefonu je slabinou obou variant. Proto jsem volil variantu +, kde by to mělo být o chlup lepší. Dalším rozdílem je že S22 umí Wi-Fi 6, kdežto S22+ má podporu již Wi-Fi 6E a bezdrátové technologie UWB, díky níž jste schopni lépe lokalizovat ztracená zařízení s přesností na centimetry. To je do rozdílů vše. 


Oproti loňským modelům byl plast nahrazen sklem. Z praktického hlediska bych řekl, že plast je lepší, sklo ale prémiovější. Tlačítka se mačkají naprosto dokonale a ultrasonická čtečka otisků prstů v displeji je super rychlá a přesná. Po prvním týdnu používání jsem naprosto nadšený. 


Velkého vylepšení se letos dočkali fotoaparáty. Hlavní senzor si polepšil z 12 megapixelového na větší 50 megapixelový senzor. 120° Ultra široký (12 Mpx) a 3x teleobjektiv má 10 megapixelový senzor. Jinými slovy S22ky jsou na špičce současného focení. No posuďte sami. 


Co se týče nočních fotografií i zde je vylepšení. Fotografie s nočním režimem konečně mají noční oblohu a nevypadá to jako, když je to focené ve dne.


Překvapily mě vibrace telefonu. Přišly mi takové lepší, obzvláště pokud leží telefon na stole. Tak jsem po tom trochu pátral a skutečně Samsung změnil směr ve kterém vibrační motor pulzuje a to konkrétně ze Zetové osy na Xovou osu. Osobně mi to přijde lepší, pokud mi leží telefon na stole. Naopak, pokud mám telefon v kapse, přijde mi, že vibrace cítím méně a snadněji tak mohu zmeškat nějakou důležitou notifikaci.


Telefon má podporu 4 roky aktualizací na nejnovější Android a 5 let bezpečnostních záplat, z čehož se Samsung stává králem na poli Android telefonů. Mně tak dlouho asi nevydrží, ale pro mnohé z vás je to jistě příjemná zpráva.


Pokud si koupíte telefon z řady S22 budete mít dle mě ten nejlepší Android telefon. Samsung to prostě umí.


Žádné komentáře:

Okomentovat